Last but not Least - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Dorine Sommer - WaarBenJij.nu Last but not Least - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Dorine Sommer - WaarBenJij.nu

Last but not Least

Door: dorine91

Blijf op de hoogte en volg Dorine

11 April 2012 | Zuid-Afrika, Pretoria


Ik kan me niet herinneren dat de tijd ooit zó langzaam ging! De vlucht van Johannesburg naar Kaapstad leek wel een week te duren. Ik telde de uren, kwartieren en minuten af voordat ik m’n moeder weer zou zien. “Over 35 minuten ben ik al bij mama”. Je kan je voorstellen dat zo’n 35 minuten veel te langzaam voorbij gaan;).

Het vliegtuig lande, en ik stelde me voor hoe ik zo snel mogelijk naar de ontvangsthal rende, Jan en alleman omver duwende. In werkelijkheid bleef ik (uiterlijk) zeer kalm, en wachtte ik geduldig op die laaaaaaaaaangzame meneer voor me. Tótdat ik het vliegtuig uit was, en zowaar de ruimte had om mensen in te halen. Een grijns kwam tevoorschijn op m’n gezicht.. want ik was nog maar meters van m’n moeder vandaan. Mijn snel-lopen ging stiekem over in een beleefd-rennen.. tot mijn verbazing struikelde ik niet over anderen, m’n trolly of m’n voeten. Nee, het was zowaar een perfect moment waarop ik de bekende krullebol tussen de massa zag.


Samen met m’n moeder heb ik de afgelopen week in en rond Kaapstad doorgebracht. Met onze (oranje!!!) huurauto hebben we een roadtrip langs de kust gemaakt en natuurlijk zijn we naar Kaap de Goede Hoop geklommen. Onze B&B zat in Stellenbosch, een práchtig stadje dat bijna dorps aandoet. Met deze thuishaven als vertrekpunt, hebben we de lekker de toerist uitgehangen.., zijn op safari geweest, hebben de Tafelberg betreden en natuurlijk zijn we op Robben Eiland geweest om te zien waar Mandela gevangen heeft gezeten etc.
Het was een prachtige week:) en geweldig om ook een andere kant van Zuid Afrika te zien.


Nu zit ik ondertussen weer in het appartement in Pretoria, nog maar 5 nachtjes verwijderd van de reis naar huis. Dit zijn leuke dagen, waarin je elke ontmoeting en alle belevenissen extra waardeert. Tegelijkertijd heb ik ook zooveel zin om weer in m’n eigen bed te liggen en gewoon thuis te zijn:). Dit is waarschijnlijk m’n laatste update bedenk ik me nu..


Het was een ontzettend goede periode, ook al voelde het niet altijd even makkelijk. Ik heb ontzettend veel geleerd, gezien en mee mogen maken en dat is echt een zegening! Bedankt allemaal voor de steun, de gebeden en de interesse:)! En tot ZIENS :D!

  • 11 April 2012 - 17:27

    Thimo & Dorine:

    Geniet van je laatste dagen en iedereen de groeten daar :-)

  • 13 April 2012 - 13:11

    Pie:

    haha shocking dat je niet viel idd:P zou epic geweest zijn!
    Klinkt als een te gekke vakantie, geniet van de dagen nog daar want voor je het weet zit je alweer in NL/Belgie!

  • 14 April 2012 - 09:44

    Sylvia Donders:

    He, meissie

    Zit er bijna op, nu nog even........ afscheid nemen.
    Dan lekker relaxen in het vliegtuig en voor je het weet sta je weer in het frisse voorjaarsweer van Nederland.
    Wens je goede laatste dagen toe!

    Groetjes Sylvia

  • 16 April 2012 - 14:01

    Christel :

    Tot snel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Zuid Afrika

Recente Reisverslagen:

11 April 2012

Last but not Least

01 April 2012

2 weeks to go

26 Maart 2012

Zomertijd

20 Maart 2012

back to brooklyn

07 Maart 2012

On the other side of town
Dorine

Actief sinds 05 Jan. 2012
Verslag gelezen: 2146
Totaal aantal bezoekers 11630

Voorgaande reizen:

05 Februari 2012 - 17 April 2012

Zuid Afrika

01 Februari 2016 - 30 November -0001

Kenia 2016

Landen bezocht: