week 3 - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Dorine Sommer - WaarBenJij.nu week 3 - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Dorine Sommer - WaarBenJij.nu

week 3

Door: dorine91

Blijf op de hoogte en volg Dorine

20 Februari 2012 | Zuid-Afrika, Pretoria

Er zitten alweer 2 weken op, sinds ik bepakt en bezakt dit avontuur inging. De dagen gaan steeds sneller, en ze worden steeds leuker. Vandaag heb ik voor het eerst sinds m'n vertrek zo hard gelachen dat de tranen over m'n wangen biggelden. Goeie zaak.

Al na 12 dagen autorijden kan ik mezelf nu echt een internationaal autorij-talent noemen. Oké, de start was misschien niet ideaal: maar na regen komt zonneschijn;).

Het werken voor m'n stage omsluit 6-6,5 dagen van de week, maar ik geniet ervan. Het is ontzettend druk, en ik wordt aan allerlei verschillende uitdagingen blootgesteld. Vandaag heb ik lesgegeven op een basisschool, en savonds lesgegegevn aan 1e jaars theologie studenten. Ik ontdek dat lesgeven toch wel echt een geweldig iets is:)!

Een groot gedeelte van mn stage werkzaamheden bestaat uit meetings (deelmenen/bijwonen/leiden). Het is ontzettend leerzaam om te zien hoe Doxa Deo, vooral de Brooklyn Campus (waarbij ik ben aangesloten deze maand), functioneerd.

Bovenal leer ik zoveel van en over God, en over mezelf. Ik moet bekennen dat ik zowaar begin te genieten van het hier zijn;) Het thuis missen wordt niet minder, maar het hier zijn wordt leuker, leerzaam en vormend.

p.s. heb ik al genoemd dat m'n professor me heeft meegenomen op een ochtend-safari-tour:D? In een dikke jeep hebben we rondgetourd, wilde zebra's, giraffe's en andere wilde dieren gezien. Was een bijzondere ervaring:)

Ok. ik ga slapen, nog zoiets: ik ga hier max. om 22.00 slapen. (ze staan hier allemaal om 5.00-6.00 op) Zo wordt je dag wel super efficient. Niet dat ik het echt als een roeping zie om die ritme voor de rest van m'n leven voort te zetten(A).

Gods zegen allemaal!

  • 20 Februari 2012 - 21:09

    Gerjo&Ewoud:

    Klinkt goed Dorine! Je bent een held! Veel zegen.

  • 20 Februari 2012 - 21:34

    Christel:

    Superleuk om dit allemaal te lezen! Ik had helemaal niet door dat er al dingen op stonden! Echt heel erg leuk om te lezen hoe het met je gaat en dingen te lezen die ik je zo zie zeggen;) Haha, die mensen daar boffen met jou! Ik denk aan je en bid voor je, hoop dat het plezier steeds meer groeit:) En hoop je binnenkort een keertje te spreken maar je bent wel heel druk denk ik zo. Geniet ervan en kus+knuffel!

  • 20 Februari 2012 - 21:40

    Hanna:

    Goeie zaken Dorini! Heel fijn dat je er echt van begint te genieten.
    Succes, have fun en ik hoop dat je nog veel mooie dingen mag beleven. Ik kijk uit naar je volgende verslag! :) Kusjes

  • 20 Februari 2012 - 22:13

    Ilse:

    Heeel fijn om te lezen dit!! :D

  • 21 Februari 2012 - 03:03

    Gijsbert:

    Ik vind het mooi om te horen dat je je steeds meer thuis gaat voelen!

  • 21 Februari 2012 - 10:53

    Pie:

    Niiiceeeee! waar blijven de foto's? ;)
    GENIET!

  • 22 Februari 2012 - 13:04

    Yvonne:

    He Dorine,

    Goed te horen dat je ook aan het genieten bent! We leven met je mee, liefs van iedereen op Rivierdijk 7

  • 25 Februari 2012 - 09:29

    Phillian:

    Eey Dorine, ik heb eindelijk je blog gevonden! Fijn om te lezen dat het beter gaat!! Hoe gaan dit met jou afrikaans? :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Zuid Afrika

Recente Reisverslagen:

11 April 2012

Last but not Least

01 April 2012

2 weeks to go

26 Maart 2012

Zomertijd

20 Maart 2012

back to brooklyn

07 Maart 2012

On the other side of town
Dorine

Actief sinds 05 Jan. 2012
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 11633

Voorgaande reizen:

05 Februari 2012 - 17 April 2012

Zuid Afrika

01 Februari 2016 - 30 November -0001

Kenia 2016

Landen bezocht: