Zomertijd - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Dorine Sommer - WaarBenJij.nu Zomertijd - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Dorine Sommer - WaarBenJij.nu

Zomertijd

Door: dorine91

Blijf op de hoogte en volg Dorine

26 Maart 2012 | Zuid-Afrika, Pretoria

Wat heb ik toch een slimme telefoon! Hij gaat automatisch op zomertijd, een prachtige uitvinding. Behalve als je aan de andere kant van de wereld zit, waar zomertijd niet bestaat. Je snapt het al.. mijn wekker ging een uur te vroeg. Niets vermoedend volbracht ik mijn ochtendritueel en stapte ik in de auto naar de kerk. Ja, ik was gisteren die persoon die een uur te vroeg bij de kerk was. Ik heb maar gewoon gedaan alsof ik extreem toegewijd ben..


Deze week heb ik kennisgemaakt met een paar exotische diersoorten. Ongewenste kennismaking, dat wel. Dinsdagochtend haastte ik me naar de auto, om richting POP-UP te rijden. Een supergrote, felgroene, sprinkhaan op mijn autodeur weerhield me er echter van om in de auto te stappen. Ik heb geprobeerd ‘m weg te wuiven. Maar dat was nog best eng. (Stel je voor dat ie opeens op je afspringt..) Toen heb ik mijn waterflesje ingeschakeld als hulpmiddel. De sprinkhaan werd gedoopt onder de plaatselijke regenbui, maar bleef eigenwijs zitten.
Het hele tafereel zag er waarschijnlijk lichtelijk gestoord uit, want zelfs een vriendelijke buurvrouw kwam kijken wat er aan de hand was. In plaats van me te helpen, of te bemoedigen wist de buurvrouw me te vertellen dat ze heel snel kunnen vliegen. Goh, bedankt. Uiteindelijk gaf de sprinkhaan op, en was mijn flesje leeg. De reis kon beginnen.

Naast de ontdekking van de sprinkhaan, ben ik ook ongewenst opgescheept met een salamander. Het was donderdagavond, donker, alleen thuis.. (ik ben geen held in dat hele departement), en toen zag ik iets snel over de muur bewegen. Toen ik ‘het’ de tweede keer zag bewegen, viel mijn oog op de dikke salamander die snel over de muur kroop. Tot op de dag van vandaag ben ik nog steeds een beetje bang voor deze salamander, want ik heb ‘m niet meer gezien (en weet dus niet waar hij is!). Elke avond heb ik nu een nieuw ritueel: mijn bed checken voor salamanders. Brrr.

Vanmiddag ben ik voor het eerst naar ‘Edendale’ geweest, een middelbare school waar ik de meiden lesgeef deze week. Het was fantastisch! Lesgeven over identiteit: what determines your identity? Ontzettend veel vragen gehad.. van het onderwerp muziek, tot voorouderverering, van seksvragen tot vragen over hoe het vliegtuig eten was:P Gelukkig ook een heleboel vragen die wél over het onderwerp gingen;). In plaats van een uur les te geven liep het uit tot 3 uur. Dit is de leukste dag die ik hier so far heb gehad. Heerlijk om over God te kunnen praten, omdat je elke keer als je over God spreekt zelf ook leert:). God is zo goed!

Mijn trouwe vierwieler is ondertussen zeer herkenbaar geworden. Al de stof-/zandwegen maken dat de witte hyundai oranje kleurt. Even my car turns into a Dutchie:)

  • 26 Maart 2012 - 17:41

    Pie:

    hahah....heel typisch dit:P super leuk om te lezen! Ga je nog een paar keer lesgeven of was dit de enige keer?!
    Geniet ervan:)
    zegen

  • 26 Maart 2012 - 20:45

    Sonja:

    Mmm, sprinkhanen, salamanders en wie weet wat nog meer? Toch maar een mummie-slaapzak meenemen ;) Nog 6 nachtjes....

  • 26 Maart 2012 - 20:55

    Eliza:

    Wat ben je toch een geweldig mens!

  • 26 Maart 2012 - 20:56

    Hanna:

    Dorine=stoer

  • 26 Maart 2012 - 20:56

    De Echte Hanna:

    Hahah leuk Eliza! Maar ik vind je wel echt stoer hoor Dorine :)
    Post je ook nog een keer wat foto's?

  • 27 Maart 2012 - 15:38

    Jiska:

    Heej Dorine,
    Ter geruststelling: die salamander zal je bewaren voor allerlei ander ongedierte in je kamer; hij eet muggen en griezelige spinnen op, zodat jij met een gerust hartje kan gaan slapen.....
    Haha en je telefoon was dus nog net niet slim genoeg te beseffen dat je aan de andere kant van de evenaar bent waar ze niet aan 'wintertijd' doen......
    Geniet van je tijd daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Zuid Afrika

Recente Reisverslagen:

11 April 2012

Last but not Least

01 April 2012

2 weeks to go

26 Maart 2012

Zomertijd

20 Maart 2012

back to brooklyn

07 Maart 2012

On the other side of town
Dorine

Actief sinds 05 Jan. 2012
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 11625

Voorgaande reizen:

05 Februari 2012 - 17 April 2012

Zuid Afrika

01 Februari 2016 - 30 November -0001

Kenia 2016

Landen bezocht: