Een goed begin is het halve werk… - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Dorine Sommer - WaarBenJij.nu Een goed begin is het halve werk… - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Dorine Sommer - WaarBenJij.nu

Een goed begin is het halve werk…

Door: dorine91

Blijf op de hoogte en volg Dorine

07 Februari 2012 | Zuid-Afrika, Pretoria

Tenminste, dat is wat ‘ze’ zeggen. Ik hoop dat dit gezegde uitgaat van een tweede kans, want het begin van mijn reis is niet bepaald als ‘goed’ te omschrijven.

Na een vlucht (die een dag vertraging had) waarin ik mezelf moed inpraatte, kwam ik aan in Johannesburg. Ik werd vriendelijk ontvangen door Lizzy, de moeder van het gastgezin.
Eenmaal thuis aangekomen bleek dat het gastgezin eigenlijk geen ruimte voor me had, en dat ze nog steeds bezig waren om een alternatief te vinden voor me.

Ondertussen zou ik met Basti, contactpersoon en vader van gastgezin, naar de Brooklyn campus vertrekken voor een vergadering over mijn taken. Zo gezegd, zo gedaan. Of toch niet?

Ik werd vriendelijk bemoedigd om achter het (linker!!)stuur te stappen. Dat hebben we geweten. Na 20 min. stond ik mijn excuses aan te bieden aan een bejaarde vrouw, wiens conservatieve auto er nu hervormd uitzag. Het tweede ongeluk in één week is een feit. De vergadering op de campus werd vervangen door een bezoek aan het politiebureau. Minstens even sensationeel zou je denken.

Een kopietje van het schadeformulier zat er niet in, het blanco papier was namelijk vandaag op bij het politiebureau. Dus als we naar de winkel zouden gaan om papier te halen, kon de agent wel een kopietje maken. Rare dingen hier. Dan nog maar te zwijgen van de gekke zwart-wit verhoudingen. Het lijkt wel alsof alle schoonmaak-, opruim- en bewaak baantjes voor de zwarte mensen zijn, terwijl de witten hier in suburbs wonen met huizen waar je u tegen zegt.

Nu is het natuurlijk niet zo simpel als dat.., werd me uitgelegd, maar toch.. Vreemd om te zien.

Vannacht deel ik een kamer met Josia, 5 jr. en Kate, 2jr. Als ze zoveel lachen in hun slaap als overdag.. denk ik dat ik weinig slaap vang;)

Morgen ga ik verder met het kennismaken en inwerken, hopelijk zonder ongelukken;).
See ya


  • 07 Februari 2012 - 20:56

    Gerjo&Ewoud:

    Wow. heftig begin zo idd. Heb je wel redelijke toegang tot internet? (kan je lekker skypen met Stevie). We gaan nog op zoek naar foto's voor je!

  • 08 Februari 2012 - 07:31

    Melody:

    Hey Dorine! Je bent veilig aangekomen:) En wat een temperaturen! 30 graden lees ik boven aan je blog. Stuur eens wat even zon deze kant op!! Geniet/verbaas/bewonder/laat je verrassen van/door alles wat je gaat zien en mee maken(ook de hele rare dingen) en wees voorzichtig met de auto! Succes vandaag! Liefs Melody

  • 09 Februari 2012 - 08:37

    Jiska:

    Leuk, al die cross-culturele ervaringen :-)

  • 10 Februari 2012 - 18:57

    Dennis:

    Hey Dorine,

    Dat is inderdaad wel een heftig begin zegmaar... Gelukkig zijn er ook veel van die spreekwoorden als: achter de wolken schijnt de zon!
    Baluh van je ongeluk, hoop dat verder alles wel ok is naar omstandigheden...
    Ik wens je heel veel zegen toe en ben benieuwd naar de verhalen. Vertrouw op God dan wordt het zeker een wonderlijke reis!

    God bless

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Zuid Afrika

Recente Reisverslagen:

11 April 2012

Last but not Least

01 April 2012

2 weeks to go

26 Maart 2012

Zomertijd

20 Maart 2012

back to brooklyn

07 Maart 2012

On the other side of town
Dorine

Actief sinds 05 Jan. 2012
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 11615

Voorgaande reizen:

05 Februari 2012 - 17 April 2012

Zuid Afrika

01 Februari 2016 - 30 November -0001

Kenia 2016

Landen bezocht: